Geven met Givt

Vanaf nu is het mogelijk om ook via je smartphone mee te doen met de collecte tijdens de kerkdiensten. We werken hiervoor samen met de app van Givt. De Givt-app kun je gratis downloaden via de App Store of Google Play Store.

Via deze link, vind je een handleiding voor de app. Na het downloaden van de app en het invoeren van je e-mailadres, kun je meteen een gift doen aan beide collectes. Als je je registratie hebt voltooid (dat kan eventueel ook thuis na de dienst), wordt de gegeven gift direct  geregistreerd bij Givt. Je giften worden geïncasseerd door Givt en later aan de gemeente overgemaakt. Bij het registreren geef je een incassomachtiging af.

Zo geef je aan twee collectes tegelijk

Met de app kun je aan meerdere collectes geven. Druk op ‘Collecte toevoegen’ om een collecte toe te voegen. Voor iedere collecte voer je een bedrag in. Scan de QR-code van onze kerk of zoek de onze kerk op in de lijst en druk op geven.

Is de app veilig?

Ja, de app is goed beveiligd. Je moet bepaalde persoonsgegevens invullen, maar die worden niet doorgegeven aan/gebruikt door anderen. Je geeft anoniem, de Gasthuiskerk kan absoluut niet inzien wie wat geeft. Er is alleen zichtbaar hoeveel mensen er hebben gegeven en welk totaalbedrag voor elke collecte.

Waarom geven met Givt?

Geven met je smartphone is een manier om digitaal aan een collecte te geven. Het komt steeds vaker voor dat alleen digitaal betaald kan worden en er steeds vaak geen contant geld aanwezig is. Het gevolg hiervan is dat de opbrengsten van de collecten in het algemeen terug lopen.

Geven met Givt is in opmars

Givt heeft een samenwerking met de app van Kerkdienstgemist.nl. Dus ook wanneer je thuis luistert, kun je geven. Geven met Givt is in opmars. Steeds meer gemeenten en stichtingen gaan de app gebruiken. Bij de keuze lijst in het scherm “Kies hoeveel je wilt geven” kun je zien wie er allemaal gebruik maken van Givt.

De app werkt als je telefoon voldoet aan de volgende systeemversie:

• iOS: Vanaf versie 7 (vanaf iPhone 4S)
  • Android: Vanaf versie 5.1

Heb je vragen? Kijk voor meer informatie op https://www.givtapp.net/veelgesteldevragen/