Zomerdiensten – weer samen naar de kerk!

HATTEM – 12-juni-2021 – In de zomertijd willen we graag samen met de andere kerken diensten organiseren. Veel van onze “eigen” kerkleden zijn op vakantie en toeristen bevolken Hattem.

Hattemer kerken verzorgen “zomerdiensten”

De Christelijk Gereformeerde kerk (De Veste), De Nederlands Gereformeerde kerk (Ontmoetingskerk) en de twee Gereformeerde kerken Vrijgemaakt (Gasthuiskerk en De Open Poort) verzorgen deze zomer op vier zondagen gezamenlijke zomerdiensten. “Door te samenwerken bieden we de toeristen in Hattem deze zomer een overzichtelijk aanbod aan kerkdiensten”, aldus de organisatie.
De Hattemse kerken hebben al jaren goede onderlinge contacten en beleggen gedurende het jaar al gezamenlijke middagdiensten. Door in de zomer al hun diensten te combineren slaan deze vier kerken twee vliegen in één klap: naar zomergasten toe maakt men een ruime keuze voor het bezoeken van een kerkdienst. Tegelijk zorgt men ervoor dat – ondanks vakanties van eigen gemeenteleden – de kerkdiensten zondags toch goed gevuld zijn.

Corona-maatregelen
Vanwege de nog geldende Corona-maatregelen hebben de kerken ervoor gekozen een maximum te stellen aan het aantal bezoekers. En bezoekers moeten zich vooraf aanmelden voor de kerkdiensten. Op de websites van de ze vier kerken zijn alle zomerdiensten en een gezamenlijk aanmeldsysteem te vinden. Aanmelden kan ook via www.bit.do/zomerdienstenhattem

“Vanwege de te verwachten belangstelling hebben we ervoor gekozen om ’s ochtends twee diensten te beleggen (9.30 en 11.00 uur) in twee verschillende kerkgebouwen. ’s Middags wordt er om 16.30 uur één dienst gehouden.”

Rooster

18 juli 2021
09.30 uur Gasthuiskerk                ds. Jelle Drijfhout
11.00 uur Ontmoetingskerk       ds. Jelle Drijfhout
16.30 uur De Veste                         ds. Arjo Riemer

25 juli 2021
09.30 uur Gasthuiskerk                 Anne Velema
11.00 uur Ontmoetingskerk        Anne Velema
16.30 uur De Open Poort             ds. Henk Jonkman

01 aug. 2021
09.30 uur De Open Poort             ds. W. Louwerse
11.00 uur De Veste                         ds. A. Hilbers
16.30 uur Gasthuiskerk                 ds. Berend Schaaij

08 aug. 2021
09.30 uur De Open Poort             ds. Almatine Leene
11.00 uur Gasthuiskerk                 ds. Almatine Leene
16.30 uur Ontmoetingskerk        ds. Gijs Bronsveld

We zijn God dankbaar dat het weer mogelijk wordt om naar de kerk te gaan.
Alle diensten zijn ook live te volgen op www.kerkdienstgemist.nl (Ontmoetingkerk: Youtube)