Corona en de kerkdiensten

18-januari-2022

Door de versoepelingen die zijn aangekondigd op de persconferentie van 15 januari 2022 is er weer wat meer ruimte gekomen om samen te komen. Als kerkenraad hebben we steeds de adviezen van het CIO (Interkerkelijk Contact in Overheidszaken) en het steunpunt kerkenwerk gevolgd. Inmiddels zijn die adviezen bekend geworden.

18-januari-2022: Op basis van de adviezen is het weer mogelijk om als gemeente samen te komen. Wel met een maximaal aantal bezoekers van 50 personen, exclusief “personeel”, zodat er ruim anderhalve meter afstand kan worden gehouden.
25-januari-2022: Met een maximaal aantal bezoekers van 100 personen, exclusief “personeel” of 1/3 van de zitplaatsen.

In de ochtenddienst gaan we weer werken met het bekende aanmeldsysteem. Er zullen 4 wijken worden uitgenodigd. Omdat koren en kleinkunst weer mogen oefenen, geeft dit ook ruimte voor samenzang in de eredienst. Uiteraard houden we ons aan de algemene basisregels: bij binnenkomen en lopen houden we anderhalve meter en dragen we een mondkapje vanwege de besmettelijkheid van het omikronvirus. Het mondkapje mag af als u op uw plek zit.

Voor de middagdienst hoeft u zich niet aan te melden. Deze zal weer om 16.30 uur beginnen. We zullen ook dan de 1,5 meter afstand bewaren en ook de overige basismaatregelen zijn van toepassing, zodat we de diensten veilig houden.

De viering van het Heilig Avondmaal zal DV plaatsvinden in de diensten van 6 en 13 februari.

We zijn dankbaar voor de versoepelingen. We hopen en bidden dat er binnenkort verdere versoepelingen mogelijk zijn, zodat we ook weer met (een groter gedeelte van) de gemeente kunnen samenkomen. Aanstaande zondag is er nog geen crèche, binnenkort zal dat er wel weer zijn. We houden u hiervan op de hoogte.

Natuurlijk zijn alle kerkdiensten ook thuis te volgen via gasthuiskerk.net of via kerkdienstgemist.nl