Lid worden

Wil je lid worden van onze gemeente? Dat kan! Neem dan contact op met onze scriba of predikant.

Waarom lid worden? Met anderen God beter leren kennen / samen met anderen zingen en blij samenzijn / samen met anderen je lief en leed delen / gewoon samen met anderen zijn / samen met anderen hulp geven / samen met anderen Gods wegen zoeken / samen met anderen mens zijn / ……

Wat wij bieden?

Als lid mag je een aantal dingen van ons verwachten:

• we willen je een plek geven om samen God te aanbidden
  • we willen je helpen in je geloof
  • we willen samen oefenen in het volgen van Jezus
  • we willen je een veilige gemeenschap bieden
  • dat willen we in de kerkdiensten, maar ook in de wijk waar je als lid bij wordt ingedeeld

‘We willen’: hier staan we voor, maar we zijn niet perfect. In de praktijk maken we helaas fouten. Als we deze verwachtingen niet waarmaken, mag je ons daar op aanspreken. Daar willen we van leren!

Wat we vragen?

Als je lid van onze gemeente wilt worden, vragen we ook een aantal dingen van je:

• we vragen dat je instemt met wat wij geloven
  • we vragen dat je meedoet met de kerkdiensten en wijk activiteiten
  • we vragen dat je de opbouw van de gemeente dient door je in te zetten
  • we vragen dat je financieel je steentje bijdraagt: naar vermogen (kerk zijn kost geld, dat willen we samen dragen)
  • we vragen dat je Jezus in je leven wilt volgen en open staat voor advies en vermaning hierin
  • kortom: we vragen dat je belijdt dat Jezus je Redder en Heer is

Als je nieuw bent met het christelijk geloof en de kerk, willen we je daar graag in begeleiden. Ook als je aarzelt over het lid worden van de kerk, helpen we je graag vrijblijvend op weg. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.